Wat is de impact die we maken met onze projecten? We hebben USBO (Universiteit Utrecht) en Substance, onze onderzoekspartner in het Verenigd Koninkrijk, gevraagd om dat in kaart te brengen. Dat deden ze voor het eerst in 2018 en de bevindingen zijn vastgelegd in ons impactrapport.

DE CIJFERS LATEN HET SUCCES ZIEN:

• Wekelijks brengen we wereldwijd 200.000 kinderen in beweging met en zonder beperking.
  • Wereldwijd zijn er 255 Cruyff Courts, waaronder 48 Speciale Cruyff Courts.
  • Wereldwijd zijn er 359 Schoolpleinen14,waaronder 93 Schoolpleinen14 binnen het speciaal onderwijs.
  • 65.000 kinderen zijn wereldwijd wekelijks te vinden op een Cruyff Court.
  • 50.000 kinderen met een beperking kunnen wereldwijd wekelijks sporten.

Dat is de impact van de Cruyff Foundation. Het meten van onze impact blijft ook de komend jaar op de agenda, en we blijven hier ook over communiceren. Want het zijn mooie cijfers, maar we zijn vooral trots op het verhaal erachter. Een verhaal over ontwikkeling, verbinding en zelfvertrouwen. Het lijken simpele veldjes en pleinen. Ons doel is ook simpel: ruimte creëren, ook buiten de velden en het plein en zowel op het veld als in het hoofd.

WAAR DE CRUYFF FOUNDATION VOOR ZORGT:

• Kennismaking met sport
  • Contact tussen kinderen en jongeren
  • Betekenisvolle ervaringen

Als kinderen dit leuk vinden, kan dit leiden tot persoonlijke ontwikkeling en meer sociale cohesie.

JCF-Jaarverslag-2018-Infographics-670px-03.png#asset:10178

Wil je meer weten over het impactrapport? Check dan de impactvideo. En voor wie alle ins en outs wil weten: het volledige onderzoek van USBO en Substance kun je bij ons opvragen.

DE CRUYFF FOUNDATION DRAAGT BIJ AAN DE VOLGENDE SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS:

JCF-Jaarverslag-2018-Infographics-670px-04_190806_133413.png#asset:10180