Januari 250e Cruyff Court opening min

250e CRUYFF COURT - JANUARI

De Nederlandse bondscoach en Cruyff Foundation ambassadeur Ronald Koeman opent zijn eigen Cruyff Court in Barcelona. Dit Cruyff Court is het 8e van de 15 Cruyff Courts in Catalonië, in samenwerking met La Caixa Foundation en FC Barcelona Foundation. Heel bijzonder: dit is het 250e Cruyff Court wereldwijd!

22 maart Ô Çô lancering framevoetbal in samenwerking met KNVB min

LANCERING FRAME-VOETBAL - MAART

De lancering van frame-voetbal als officiële sport in Nederland! Vanaf nu heeft iedere frame-voetballer gelijke kansen, want het hele team bestaat uit frame-voetballers. Voor deze kersverse sport werken wij samen met de KNVB, de NSGK en de Dirk Kuyt Foundation.

2 2019 KS S 4308 min2

START CULTUUR@CRUYFFCOURTS - APRIL

We bundelen onze krachten met het Jeugdfonds Sport & Cultuur voor Cultuur@CruyffCourts. Kinderen kunnen – naast hun potje voetbal of volleybal – op het Cruyff Court nu ook kennis maken met culturele activiteiten als rappen, dj-en, dansen en vloggen. De feestelijke aftrap is op het Cruyff Court Eljero Elia in Den Haag met minister Ingrid van Engelshoven van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

1 6 2019 Cruyff Legacy 14 K Run Vincent 10 min 2

CRUYFF LEGACY 14K RUN

Ruim 4.000 lopers doen mee aan de Cruyff Legacy 14K Run, 14K Walk, 5K Run en Kids Run. Dankzij de unieke audio app luisteren ze onderweg naar verhalen over memorabele plekken uit het leven van Johan Cruijff. Ook de opbrengst is memorabel: € 259.528.

Mei Depay

4 NIEUWE CRUYFF COURTS

Maar liefst 4 voetbalprominenten krijgen hun eigen Cruyff Court op verschillende plekken in Nederland én in Denemarken: Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Sjaak Swart en Kasper Dolberg. Alle vier zijn ze bij de openingen, tot grote vreugde van de kinderen die het feestje meevieren.

Opening CCSXM 75 Medium

HEROPENING CRUYFF COURTS ST. EUSTATIUS EN ST. MAARTEN - MEI

Deze maand is er veel te doen in Caribisch Nederland! Het Cruyff Court St. Eustatius wordt heropend in aanwezigheid van staatssecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De Cruyff Foundation Coach Cursus start op St. Eustatius – met deelnemers van St. Eustatius, Bonaire, St. Maarten en Saba – en het Cruyff Court St. Maarten wordt heropend nadat het eerder door orkaan Irma volledig werd verwoest. Onze ambassadeurs Anouk Hoogendijk en Hamilton Richardson zijn erbij.

Kjeld Nuis 4 min 2

OPENING SCHOOLPLEIN14 DOOR KJELD NUIS - JUNI

Schaatser Kjeld Nuis opent in Emmen het nieuwe Schoolplein14 op basisschool De Lisdodde, de school waar zijn zoontje naar toe zal gaan.

4 Tragel min 2

OPENING SPECIAAL CRUYFF COURT TRAGEL ZORG CLINGE - JUNI

Bewoners en cliënten van Tragel, leerlingen van basisschool St. Bernardus uit Clinge en buurtbewoners nemen dit Speciale Cruyff Court feestelijk in gebruik. Doel is om mensen samen te brengen, om te bewegen, om talent te ontwikkelen en om elkaar te ontmoeten. Dat lukt meteen al goed!

6 1 JCF 6x6 Nijmegen 29 06 2019 80 D 129 min 2

NK CRUYFF COURTS 6 VS 6

Een zonnig en bloedheet sportfestijn in Nijmegen tijdens het NK Cruyff Courts 6 vs 6. En wat een spannende finales. 200 kinderen doen mee. Grote winnaars zijn de jongens uit Nijmegen en de meisjes uit Den Haag. De Respect Awards gaan naar de meisjes uit Wilnis en de jongens uit Hoogeveen. Goal! De VK-finales van Cruyff Courts 6 vs 6 vonden trouwens bijna tegelijkertijd plaats in Leicester.

Plak 3

VOLLEYBALLERS OPENEN HUN EIGEN SCHOOLPLEIN14 - SEPTEMBER

Topvolleyballers Fabian en Celeste Plak openen Schoolplein14 op ‘hun’ St. Barbaraschool in Tuitjenhorn. Samen met de school, de plaatselijke volleybalvereniging en de Nevobo haalden broer en zus Plak een fantastisch bedrag op voor het sportieve plein.

4 P9181298

CRUYFF FOUNDATION OPEN DAG - SEPTEMBER

De mooiste dag van het jaar! Een fantastische Open Dag in het Olympisch Stadion, waar kinderen met en zonder beperking 30 verschillende sporten uitproberen. Op het voorplein van het Olympisch Stadion is er plek voor Cultuur@CruyffCourts. Ambassadeurs als Ronald Koeman, Soufiane Touzani, Khalid Boulahrouz en Marlou van Rhijn zijn er natuurlijk bij. Tegelijkertijd loopt de Cruyff Foundation Coachdag: de coaches komen bij elkaar om te sparren over actuele thema’s.

7 Overhandiging cheques Lesbos

OVERHANDIGING CHEQUE LESBOS - OKTOBER

De Nationale Postcode Loterij verrast ons met een cheque van maar liefst 1 miljoen euro. Daarmee kunnen we samen met Movement on the Ground Cruyff Courts realiseren waarop ontwikkelprogramma’s worden gedraaid. Twee op Lesbos en één op Samos. Voor de vluchtelingen én de lokale bevolking. Bedankt spelers van de Nationale Postcode Loterij!

Coach Cursus 2 min

COACH CURSUS NEDERLAND - NOVEMBER

Nieuwe Cruyff Foundation Coaches zijn opgeleid. Met het diploma op zak, gaan ze jongeren helpen om sportevenementen op hun Cruyff Court te organiseren. Eén Cruyff Foundation Coach is opgeleid voor activiteiten rondom het Speciale Cruyff Court Tragel Zorg Clinge.

Opening Cruyff Court Neale Cooper 2

OPENING CRUYFF COURT NEALE COOPER - NOVEMBER

Het 2e Cruyff Court in Aberdeen (Schotland): Cruyff Court Neale Cooper. Een veilige speelruimte voor de kinderen in de wijk Tullos, vernoemd naar de overleden voetballegende Neale Cooper van Aberdeen FC. Een mooie samenwerking met het Denis Law Legacy Trust. Denis Law is dan ook bij de opening aanwezig.

5 opening timbiras 1 min

OPENING CRUYFF COURT MARIA ANGELO MACHADO - DECEMBER

Een Braziliaans Cruyff Court voor meisjes en jongens uit Timbiras in de staat Maranhao. Een geweldige opening met culturele optredens en vriendschappelijke wedstrijden georganiseerd door meisjes uit het La League-project markeren dit prachtige moment.