• Cruyff Courts zijn openbare voetbalveldjes met kunstgras. Het is een veilige plek waar kinderen elkaar ontmoeten en samen spelen.
  • Wereldwijd zijn er inmiddels meer dan 250 Cruyff Courts in 20 verschillende landen.
  • Wereldwijd zijn er 102 opgeleide Cruyff Foundation Coaches.
  • Ruim 65.000 kinderen wereldwijd zijn wekelijks actief op een Cruyff Court.

WAAR EEN CRUYFF COURT VOOR ZORGT:

• Meer waardering van de speelruimte.
  • Ontmoetingen tussen kinderen en jongeren die elkaar niet kennen.
  • Persoonlijke ontwikkeling: een oefenplek om te sporten.
  • Hangplek verandert in plek waar leuke dingen te beleven zijn.
  • Realiseren van de doelen van de Cruyff Foundation Coaches, en van verschillende andere partijen in de wijk.

Bron: De impact van de Cruyff Foundation

Zomaar een balletje trappen op straat. Het kan bijna niet meer; buurten zijn dicht gebouwd, straten staan vol met auto’s en het verkeer is druk. Daarom zijn er de Cruyff Courts: de openbare voetbalveldjes. Het is een veilige ontmoetingsplek en biedt ruimte om te spelen. Cruyff Courts 6 vs 6 is ons nationaal voetbalkampioenschap voor kinderen van 10 tot 12 jaar en wordt georganiseerd door onze Heroes of the Cruyff Courts. De Heroes worden opgeleid door Cruyff Foundation Coaches.

JCF-Jaarverslag-2018-Infographics-670px-10.png#asset:10182

248, 249 AND COUTING

Cruyff Courts zijn in de loop der jaren uitgegroeid tot een vertrouwd straatbeeld in Nederland én daarbuiten. Cruyff Courts zijn er onder andere in Spanje, Polen, Verenigd Koninkrijk, Marokko, Zuid-Afrika, de Verenigde Staten en Japan. Daar zijn we ongelofelijk trots op. In 2018 zijn er 6 nieuwe Cruyff Courts geopend: in de Benelux, Schotland, Engeland, Zweden, België en Maleisië. En de teller tikt door. In de buurt van Barcelona is begin 2019 het 250e Cruyff Court geopend door bondscoach Ronald Koeman. Fantástico.

UK-FInals-Cruyff-Court-6-vs-6-2018-10.jpg#asset:10271