Bij de Cruyff Foundation werken wij aan de volgende projecten: sportprojecten voor kinderen met een beperking, Schoolplein14 en Cruyff Courts.

Creating space

Met onze projecten creëren we niet alleen ruimtes om te sporten en bewegen. Het zijn ook ruimtes waar kinderen zich kunnen ontwikkelen, zelfvertrouwen krijgen en leren samenwerken. Juíst dat vinden we belangrijk en daar ligt onze focus, met speciale aandacht voor kwetsbare kinderen.

Missie

De Cruyff Foundation creëert ruimte voor kinderen door op inhoud het verschil te maken, op basis van onze Cruijffiaanse waarden.

Nummer14-2.png#asset:11274

De legacy van Johan Cruijff

Sport en spel zijn belangrijk voor een goede en gezonde ontwikkeling van kinderen. Op basis van deze visie richtte Johan ruim twintig jaar geleden de Cruyff Foundation op. Sport maakt kinderen fitter, leert ze met elkaar omgaan en helpt bij hun persoonlijke ontwikkeling. Helaas krijgt niet ieder kind de kans om genoeg te bewegen, bijvoorbeeld door een gebrek aan ruimte. Of lukt het niet goed vanwege lichamelijke beperkingen.

Verbinding en maatschappelijke relevantie

Onze maatschappelijke relevantie is groter dan ooit. Kinderen zitten steeds vaker en langer achter een scherm, bewegen vaak te weinig en spelen minder buiten. Hun wereld wordt individualistischer en overgewicht neemt toe. Daarnaast zijn er plekken op de wereld waar veel armoede, drugsmisbruik en genderdiscriminatie is. Niet ieder kind krijgt de kans om het maximale uit zichzelf te halen. Sport is een universele taal waarmee je contact maakt en verbinding legt. Sport zorgt voor verandering. Wetenschappelijk onderzoek laat zien dat kinderen die actief zijn, het beter doen in het leven (bron: Aspen Institute). Het zorgt voor persoonlijke ontwikkeling, zelfvertrouwen en verbinding. Iets waar ieder kind, waar ook ter wereld, recht op heeft. Daarom geven we kinderen de ruimte. Om ze in beweging te brengen én te houden.

JCF-Jaarverslag-2018-Infographics-670px-01.png#asset:10176